Trening negocjacyjny dla dzieci

Historia i rozwój negocjacji

Trening negocjacyjny dla dzieci

Pod koniec lat 70-tych XX wieku John Hunter nauczyciel w jednej ze szkół publicznych w Wirginii zachęcał swoich wychowanków do doskonalenia umiejętności negocjacyjnych i propagował wśród uczniów negocjacje. Odkrył, że dzieci negocjują intuicyjnie i że mimo braku przygotowania czy doświadczenia są dobrymi negocjatorami. Przygotował  grę interaktywną „World Peace Game”.

Stworzył wyimaginowany świat, w którym istnieją cztery kraje a studenci sprawują w nich władzę. Zmagają się z różnymi problemami np.:

-> zagrażający środowisku naturalnemu wyciek ropy  naftowej,

-> pogłębiający się problem głodu na świecie,

-> kwestia utrzymania pokoju.

Żeby podnieść stopień skomplikowania rozgrywki, J. Hunter wprowadzał do zabawy elementy sabotujące, których zadaniem jest zniweczenie wysiłków podejmowanych przez innych uczniów. Sam twórca nie angażował się w grę. Pełnił raczej rolę obserwatora, wyjaśniał ewentualne wątpliwości oraz pilnował czasu.

Autor ma nadzieję, że trening negocjacyjny dla dzieci będzie zyskiwał na popularności. Że tego typu aktywności staną się stałym elementem edukacji szkolnej. Poza zabawą dają one bowiem uczniom szansę na rozwinięcie krytycznego myślenia, złapanie szerszej perspektywy i wejście w problemy dorosłego świata. J. Hunter powołał do życia stowarzyszenie propagujące ‚World Peace Game‚ na całym świecie. Sam jest mówcą motywacyjnym działającym na rzecz propagowania mądrej edukacji dzieci i propagowania negocjacji.

 

Koncepcja „World Peace Game” jest zarówno edukacyjna jak i pronegocjacyjna. Gra jest świetnym narzędziem do rozwijania umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych. Zaangażowani w grę uczniowie uczą się współpracy, kompromisu ale też mają szansę dostrzec, że nie zawsze wszyscy grają fair i że często mimo dobrych intencji większości, są tacy którzy próbują popsuć porozumienie dla własnych partykularnych interesów. Poszerza im się perspektywa, mają możliwość ujrzeć negatywne skutki swoich działań i w pewnym stopniu zrozumieć konsekwencje, dotykające nie tylko ich samych.

 

 

 

więcej na:

Meet John Hunter

 

 

Dodaj komentarz