Znaczenie kolorów

Aspekty psychologiczne w negocjacjach

Kolor naszego ubrania wpływa nie tylko na to jak jesteśmy postrzegani przez partnerów negocjacyjnych, ale też na nasze samopoczucie. Kolor może nas pobudzić, uspokoić lub sprawić, że będziemy się czuć w określony sposób (odpowiednie kolory mogą nawet pobudzać lub hamować apetyt).

Czarny

Elegancki i ponadczasowy – osoby w czarnym wydają się poważne. Czarny dodaje klasy, ale może sprawiać wrażenie zdystansowania. Jest to też kolor władzy i autorytaryzmu. Ze względów kulturowych czarny kojarzy się nam również ze złem lub smutkiem. Osoby ubierające się na czarno są postrzegane jako takie, które nie podlegają manipulacji.

 

Czerwony

Dobry, jeśli chcesz przyciągnąć uwagę. Osoby w czerwieni są też postrzegane jako szybkie i dynamiczne. Kolor ten powoduje również, że wyglądamy na asertywne, a nawet agresywne. Czerwony świetnie jednak nadaje się wtedy, kiedy mamy przemawiać do dużej grupy – na pewno będzie nas widać i będziemy wydawać się bardziej energetyczni.

 

Granatowy

Bezpieczny kolor na spotkania biznesowe oraz rozmowy kwalifikacyjne. Wydaje się neutralny i jest lubiany przez wiele osób – może jednak być postrzegany jako nazbyt konserwatywny – w negocjacjach może sprawiać wrażenie, że osoba ubrana na granatowo będzie mało skłonna do ustępstw.

 

Zielony

Kolor sugerujący stabilność emocjonalną i naturalność. Osoby w zieleni wydają się przyjazne i otwarte. Butelkowa zieleń sprawia, że osoby w takich kolorach postrzegane są jako tradycjonaliści (kolor ten też kojarzony jest z zamożnością).

 

Szarość lub beż

Kolory neutralne, umożliwiające wtopienie się w tło – dobre, jeśli nie chcemy zwracać na siebie uwagi, lub pragniemy by większą uwagę skupiano na tym, co mówimy, niźli na tym jak wyglądany.

 

Dodaj komentarz