Jak wykorzystać kolory w negocjacjach

Jak wykorzystać kolory w negocjacjach

Aspekty psychologiczne

 

 

 

Kolory mają znaczenie w budowaniu sygnału niewerbalnego, który jak wiemy jest dosyć istotny w komunikacji. Dziś  zastanowimy się: Jak wykorzystać kolory w negocjacjach

 

Jak wykorzystać kolory w negocjacjach

By wyglądać na osobę elegancką, dojrzałą i z sukcesami zawodowymi:

  • Wybieraj kolory bogate ale subtelne (pastelowy kremowy, łososiowy, burgund, ciepłe szarości),
  • Unikaj kolorów jaskrawych i neonowych,
  • Unikaj kiepskich jakościowo materiałów i nie noś rzeczy z widoczną marką,
  • Ograniczaj dodatki.

 

By wyglądać na osobę profesjonalną:

  • Wybieraj stonowane i tradycyjne kolory – granat, szarości, stalowy,
  • Kupuj jedynie ubrania jakościowo dobre,
  • Noś ubrania dopasowane i dobrze skrojone.

 

By przykuwać uwagę:

  • Wykorzystuj jasne, ostre kolory – jasna zieleń, żółty, pomarańczowy,
  • Łącz ostre kolory z barwami „profesjonalnymi” (np. limonkowa koszula pod szary garnitur),

 

By odwracać od siebie uwagę:

  • Używaj kolorów neutralnych – beże, jasne brązy, jasne szarości,
  • Wykorzystuj barwy o zimnych odcieniach (dają wrażenie osoby chłodnej, zamkniętej, zdystansowanej).

 

By wyglądać na osobę kreatywną i inteligentną:

  • Wykorzystuj mocne i nietypowe kolory (purpurowy, głęboki fiolet, jasne zielenie),
  • Noś ciekawe dodatki, ale nie przesadzaj z nimi i łączeniem stylów.

 

By wyglądać na osobę odpowiedzialną, spokojną:

  • Używaj pastelowych kolorów (np. zielony w niezbyt ostrych odcieniach),
  • Wybieraj kolory bliskie naturze (kojarzą się ze spokojem i opanowaniem).

 

By sprawiać wrażenie osoby przystępnej, przyjaznej:

  • Wybieraj jasne i ciepłe kolory. Żywe, ale nie jaskrawe – brzoskwiniowy, jasny żółty, delikatny pomarańcz, błękitny,
  • Unikaj ciemnych kolorów (dają wrażenie profesjonalizmu, ale mogą onieśmielać),
  • Nie używaj ostrych kolorów – zwłaszcza czerwieni – są symbolem agresji i walki.

 

By sprawiać wrażenie osoby twardej i zdecydowanej. Nastawionej rywalizacyjnie:

  • Wykorzystaj czerwony – nie jako główny element odzieży, ale jako dodatek,
  • Wykorzystaj zimne, ciemne barwy – nie tylko są profesjonalne, ale również tworzą dystans.

 

 

Jak wykorzystać kolory w negocjacjach

mam nadzieję już wiemy. Gorąco polecam lekturę wpisu “Kolory negocjatora

 

Może Cię też zainteresować:

“Negocjuj, kobieto!” ebook (format epub)

 

 

Dodaj komentarz