Negocjowanie w sporze, czyli negocjacje z elementami mediacji

Opis warsztatu

Warsztat poświęcony kwestii negocjacji w sytuacji konfliktowej, podczas którego uczestnicy otrzymają zasób wiedzy z zakresu zarówno negocjowania jak i mediowania. Poznają też szerzej zestaw zagadnień związanych z samym konfliktem, emocjami, blokadami komunikacyjnymi i rolą negocjatora-mediatora jako facylitatora procesu.

 

Profil Uczestnika: do kogo jest skierowany warsztat

Szkolenie skierowane jest do praktyków mierzących się z problemem negocjowania w sytuacji konfliktu np.:

  • Kupców / Managerów zakupów, których bolączką jest konieczność negocjowania w warunkach permanentnego konfliktu
  • Liderów/szefów, którzy muszą stawić czoła sporom w grupie podległych pracowników
  • Negocjatorów zainteresowanych poszerzeniem swoich kompetencji na obszar mediacji

 

Stopień zaawansowania uczestników:

Wymagany jest średnio-zaawansowany stopień znajomości zagadnień negocjacyjnych.

 

Metody szkoleniowe:

  • Wykład interaktywny
  • Analiza studiów przypadku
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Dyskusje moderowane
  • Ćwiczenia grupowe

 

Czas trwania:

7 godzin. (od 9.00 do 16.00).

W czas trwania warsztatu wliczony jest lunch (ok. 40 min) i dwie przerwy kawowe

 

Korzyści z udziału dla uczestnika: (z jaką wiedzą i umiejętnościami wyjdzie z warsztatu)

  • Uzmysłowienie sobie roli innych poza negocjacjami metod rozwiązywania sporów (tu zwłaszcza mediacji)
  • Poznanie tematyki mediacji, zwłaszcza przez pryzmat mediacji ewaluatywnych zwanych też nego-mediacjami
  • Oswojenie się z zagadnieniami z zakresu istoty konfliktu, emocji, blokad komunikacyjnych (np. 7 powodów trwania konfliktów, Stopnie eskalacji Glasl’a, Koło konfliktu Moore’a)
  • Doskonalenie umiejętności takich jak aktywne słuchanie, umiejętne zadawanie pytań, parafraza, odzwierciedlanie
  • Trening komunikacji niewerbalnej oraz zarządzania przestrzenią i „okolicznościami”

 

Program warsztatu: (z podziałem na części)

Warsztat będzie podzielony na dwie części:

CZĘŚĆ I: TEORETYCZNA

  • Co to jest konflikt i dlaczego trwa?
  • Rola komunikacji w sytuacji konfliktowej.
  • Komunikacja niewerbalna i proksemika.
  • Mediacje i ich rodzaje (w tym mediacje menadżerskie).
  • Specyfika mediacji ewaluatywnych / nego-mediacji.
  • Negocjator/mediator jako facylitator procesu.

CZĘŚĆ II: PRAKTYCZNA

  • Ćwiczenia pozwalające na praktyczne wykorzystanie pozyskanych wiadomości (pytania, parafrazy, odzwierciedlanie, radzenie sobie z obiekcjami)