Za dobre, by było prawdziwe

Za dobre, by było prawdziwe

Negocjacje w praktyce

W biznesie należy być bardzo ostrożnym. Zwłaszcza wobec nadzwyczajnie atrakcyjnych ofert. Dziś wpis pt. “Za dobre, by było prawdziwe”

Za dobre, by było prawdziwe

czyli apel o ostrożność w trakcie procesu negocjacyjnego

G -> good

Dobre – produkt wysokiej jakości

F -> fast

Szybko  – oferta dostępna od ręki, dostępna “od zaraz”

C -> cheap

Tanio – nie kosztuje wiele, albo też kosztuje podejrzanie mało jak na tak dobrą ofertę

Jeśli podczas negocjacji uda się otrzymać ofertę typu “golden opportunity’ (Good Fast Cheap), czyli towar lub usługę znakomitej jakości, za niska cenę i do tego dostarczony bardzo szybko, należy pozwolić sobie na chwilę refleksji.

Stara zasada mówi, że coś jest zbyt dobre, żeby było prawdziwe.

W biznesie zazwyczaj za towary markowe lub usługi na wysokim poziomie płaci się więcej. Tak samo zresztą wygląda kwestia szybkiego zaopatrzenia. Niska cena jest oczywiście możliwa, ale zawsze ma ona odzwierciedlenie albo w niższej jakości lub dłuższym terminie dostawy.

Za dobre, by było prawdziwe

chociaż bywa jednak, że idea Good Fast Cheap może się udać.

Zapraszam do artykułu (link tutaj)

Może Cię zainteresować:

ostatnie wrażenie

Dodaj komentarz