Oferta rabatowa

Oferta rabatowa

Negocjacje w praktyce

Dosyć często zachęcam Państwa (czytelników książki, uczestników szkoleń) do inicjowania rozmowy o upustach,  zniżkach, rabatach. Zwyczajnie rzecz ujmując do pytania o rabat. Jest jednak wiele biznesów, w których nie trzeba samemu o to pytać. Są usługi, gdzie oferta rabatowa jest szeroka i prawie powszechnie dostępna…

Oferta rabatowa

a możliwość uzyskania rabatu

Biznes turystyczny (tu hotele, wypożyczalnie samochodów, linie lotnicze itp.) jest dosyć szczególny pod względem oferty rabatowej, ma bowiem tę ofertę bardzo rozbudowaną.

Zajrzałam do standardów jednej z amerykańskich linii lotniczych i doszukałam się dziesięciu rożnych kategorii rabatowych:

  1. stali klienci
  2. firmy partnerskie
  3. dzieci
  4. młodzież
  5. seniorzy
  6. klienci firmowi / instytucjonalni
  7. grupy wieloosobowe
  8. sezonowe
  9. urodziny
  10. specjalne okazje

A zatem jak widać możliwości otrzymania zniżki są ogromne. Jeśli nie spełniamy warunku z żadnej z dziewięciu pierwszych kategorii, to zawsze pozostaje nam  numer 10, czyli specjalne okazje (cokolwiek by to miało znaczyć!).

Czyż podróż na wieczór panieński najlepszej przyjaciółki nie zasługuje na miano okazji nadzwyczajnej?

Czy wyjazd do innego miasta na rozmowę o pracę nie jest wyjątkowym wydarzeniem?

Czy podróż na uroczystość żałobną nie jest szczególną okolicznością?

Obniżka standardowej ceny w takich przypadkach i podciągnięcie tego pod kategorię okazji specjalnych zależy najczęściej tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy, no i oczywiście od naszych umiejętności negocjacyjnych.

Często o wiele trudniej jest dowiedzieć się jaką politykę rabatową stosują poszczególne firmy, niźli uzyskać upust.

Może Cię zainteresować:

sztuka uzyskiwania rabatów

Dodaj komentarz