Peachy Negotiation

Peachy Negotiation

Podstawowe pojęcia negocjacji

Kilka dni temu Instytut PANTONE ogłosił kolor roku 2024: to Peach Fuzz, numer w skali PANTONE 13-1023. W związku z tym postanowiłam napisać kilka słów o zjawisku zwanym Peachy Negotiation.

 

Na początku grudnia, zgodnie z wieloletnią tradycją (robi to już ponad 20 lat) Instytut Pantone ogłosił najmodniejszy kolor roku. Najpopularniejszy kolor na kolejne 12 miesięcy wybierają eksperci z branży mody, wzornictwa i projektowania wnętrz na bazie różnych trendów w obszarze designu, mody, sztuki i popkultury.

Dzięki ciągłemu monitorowaniu mediów społecznościowych, dzięki wnikliwej obserwacji innowacji produktowych, trendów w merchandisingu, marketingu i zakupach, Instytut potrafi od lat niezwykle trafnie przewidzieć nadchodzące trendy.

 

Kolor roku 2024

Kolorem roku 2024 został Peach Fuzz o numerze 13-1023. Jego nazwę można przetłumaczyć jako „brzoskwiniowy meszek” lub “delikatna brzoskwinia”.

 

 

To barwa ciepła i przytulna, miękka i aksamitna, bo przecież tak kojarzy nam się skórka brzoskwini lub moreli. To odcień, który niesie pozytywną energię i przywodzi na myśl troskę, czułość i współpracę.

Bezwzględnie każdy kolejny kolor roku odgrywa niebagatelną rolę w świecie mody. Całe rzesze projektantów i grafików idą za takimi rekomendacjami. Obojętni na kolor roku nie pozostają też architekci i designerzy. Rekomendacje Pantone Institute przekładają się na cały globalny rynek mody i szerzej pojętego designu (meble, samochody, domu).

 

Brzoskwiniowe negocjacje

Peachy po angielsku to:

  • very satisfactory
  • fine
  • nice
  • wonderful
  • excellent

czyli jakby tego nie tłumaczyć wychodzi “satysfakcjonujący”, “świetny”, “wyjątkowy”, “cudowny” – pozytywny w każdym aspekcie.

Zatem Peachy Negotiation to negocjacje, które się udały, które były owocne, bo:

  • osiągnęliśmy cel negocjacyjny
  • znaleźliśmy kompromis dobry dla obu stron
  • poznaliśmy ciekawych ludzi
  • czegoś nowego się dowiedzieliśmy, czegoś się nauczyliśmy
  • przyjemnie (nie tylko produktywnie) spędziliśmy czas.

 

 

Może Cię zainteresować:

jak wykorzystać kolory w negocjacjach

książka o negocjacjach