Negocjacje warunków rocznych z siecią
Warsztat pt. Negocjacje warunków rocznych z siecią (spożywczą, wielobranżową, farmaceutyczną, drogeryjną, perfumeryjną, DIY), to okazja do zdobycia wiedzy pozwalającej na kompletne przygotowanie się do negocjacji, jak też ich poprowadzenie i osiągnięcie swoich celów biznesowych.
Negocjacje warunków rocznych z siecią
Profil Uczestnika: do kogo jest skierowany warsztat
Szkolenie skierowane jest do Dostawców współpracujących z sieciami detalicznymi i corocznie zmagających się z oczekiwaniem sieci dot. podniesienia warunków handlowych.
W warsztacie powinni wziąć udział praktycy biznesu:
-
Handlowcy
-
Key Account Mangerowie
- Dyrektorzy Sprzedaży
obsługujący poszczególne sieci.
Stopień zaawansowania uczestników:
Wymagany jest średnio-zaawansowany stopień znajomości zagadnień negocjacyjnych.
Forma warsztatu:
online
Czas trwania:
9 godzin (3 dni po 3 godz.)
Program warsztatu: (z podziałem na poszczególne moduły tematyczne i dni)
DZIEŃ I
MODUŁ 1 – 1 godz.
Wprowadzenie do tematu negocjacji
-
- teoria (sytuacja negocjacyjna, ADR, BATNA, ZOPA, Anchor, Granica bólu, Dividing the pie, Gra o sumie zerowej, Cel negocjacyjny)
- cztery etapy procesu negocjacyjnego (Przygotowanie, Otwarcie, Negocjacje właściwe, Zakończenie)
– zadania praktyczne (definiowanie BATNA, wyznaczanie ZOPA, weryfikacja celu negocjacyjnego
MODUŁ 2 – 2 godz.
- Przygotowanie do negocjacji
– teoria, pytania, zagadnienia (z kim się spotykamy, co to za Klient/firma? Analiza asortymentu? Konkurencja? Polityka cenowa/cenniki? Polityka promocyjna?)
– zadanie dla uczestników
DZIEŃ II
MODUŁ 3 – 2,5 godz.
- Struktura warunków handlowych
- front marża
- back marża
- pozostałe warunki handlowe (TP, zwroty, warunki dostawy)
- Negocjacje warunków handlowych
- Ewolucja warunków handlowych / oczekiwań sieci
- Wpływ zmiany poszczególnych składowych warunków na wynik
– zadania praktyczne
MODUŁ 4 – 0,5 godz.
- Rola i budowa ustandaryzowanej formy kontraktu
– omówienie wzoru kontraktu
– analiza ryzyk
– klauzule wrażliwe
– omówienie praktyk szarych stosowanych przez sieci
DZIEŃ III
MODUŁ 5 – 1 godz.
- Postawa negocjatora
- o założeniach, o kompleksach, o budowaniu pewności siebie, Power posing
- Czynniki psychologiczne wpływające na postawę negocjatora
- zasada 4 x 20, dysonans poznawczy, podstawowy błąd atrybucji
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- Sztuka przekonywania – metody i reguły wywierania wpływu
- perswazja, manipulacja, szantaż, Cialdini, NLP
– zadanie z zastosowaniem reguł Cialdiniego
MODUŁ 6 – 2 godz.
Wybrane taktyki negocjacyjne
- najpopularniejsze taktyki
- identyfikacja techniki stosowanej przez oponentów
- obrona przed manipulacją
– zadania praktyczne
Metody szkoleniowe:
- Wykład interaktywny
- Analiza studiów przypadku
- Przykłady dobrych praktyk
- Dyskusje moderowane
- Ćwiczenia grupowe