Negocjacje warunków rocznych z siecią

Negocjacje warunków rocznych z siecią

Szkolenia

Warsztat pt. Negocjacje warunków rocznych z siecią (spożywczą, wielobranżową, farmaceutyczną, drogeryjną, perfumeryjną, DIY), to okazja do zdobycia wiedzy pozwalającej na kompletne przygotowanie się do negocjacji, jak też ich poprowadzenie i osiągnięcie swoich celów biznesowych.

 

Negocjacje warunków rocznych z siecią

 

Profil Uczestnika: do kogo jest skierowany warsztat

Szkolenie skierowane jest do Dostawców współpracujących z sieciami detalicznymi i corocznie zmagających się z oczekiwaniem sieci dot. podniesienia warunków handlowych.

W warsztacie powinni wziąć udział praktycy biznesu:

  • Handlowcy

  • Key Account Mangerowie

  • Dyrektorzy Sprzedaży

obsługujący poszczególne sieci.

 

Stopień zaawansowania uczestników:

Wymagany jest średnio-zaawansowany stopień znajomości zagadnień negocjacyjnych.

 

Forma warsztatu:

online

 

Czas trwania:

9 godzin (3 dni po 3 godz.)

 

Program warsztatu: (z podziałem na poszczególne moduły tematyczne i dni)

 

DZIEŃ I

MODUŁ 1 – 1 godz.

Wprowadzenie do tematu negocjacji

    • teoria (sytuacja negocjacyjna, ADR, BATNA, ZOPA, Anchor, Granica bólu, Dividing the pie, Gra o sumie zerowej, Cel negocjacyjny)
    • cztery etapy procesu negocjacyjnego (Przygotowanie, Otwarcie, Negocjacje właściwe, Zakończenie)

– zadania praktyczne (definiowanie BATNA, wyznaczanie ZOPA, weryfikacja celu negocjacyjnego

MODUŁ 2 – 2 godz.

  • Przygotowanie do negocjacji

– teoria, pytania, zagadnienia (z kim się spotykamy, co to za Klient/firma? Analiza asortymentu? Konkurencja? Polityka cenowa/cenniki? Polityka promocyjna?)

– zadanie dla uczestników

 

DZIEŃ II

MODUŁ 3 – 2,5 godz.

  • Struktura warunków handlowych
    • front marża
    • back marża
    • pozostałe warunki handlowe (TP, zwroty, warunki dostawy)

 

  • Negocjacje warunków handlowych
  • Ewolucja warunków handlowych / oczekiwań sieci
  • Wpływ zmiany poszczególnych składowych warunków na wynik

– zadania praktyczne

MODUŁ 4 – 0,5 godz.

  • Rola i budowa ustandaryzowanej formy kontraktu

     

– omówienie wzoru kontraktu

– analiza ryzyk

– klauzule wrażliwe

– omówienie praktyk szarych stosowanych przez sieci

 

DZIEŃ III

MODUŁ 5 – 1 godz.

  • Postawa negocjatora
    • o założeniach, o kompleksach, o budowaniu pewności siebie, Power posing
  • Czynniki psychologiczne wpływające na postawę negocjatora
    • zasada 4 x 20, dysonans poznawczy, podstawowy błąd atrybucji
    • komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Sztuka przekonywania – metody i reguły wywierania wpływu
    • perswazja, manipulacja, szantaż, Cialdini, NLP

– zadanie z zastosowaniem reguł Cialdiniego

MODUŁ 6 – 2 godz.

Wybrane taktyki negocjacyjne

  • najpopularniejsze taktyki
  • identyfikacja techniki stosowanej przez oponentów
  • obrona przed manipulacją

– zadania praktyczne

 

Metody szkoleniowe:

  • Wykład interaktywny
  • Analiza studiów przypadku
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Dyskusje moderowane
  • Ćwiczenia grupowe