Za dobre, by było prawdziwe
W biznesie należy być bardzo ostrożnym. Zwłaszcza wobec nadzwyczajnie atrakcyjnych ofert. Dziś wpis pt. “Za dobre, by było prawdziwe”
Za dobre, by było prawdziwe
czyli apel o ostrożność w trakcie procesu negocjacyjnego
G -> good
Dobre – produkt wysokiej jakości
F -> fast
Szybko – oferta dostępna od ręki, dostępna “od zaraz”
C -> cheap
Tanio – nie kosztuje wiele, albo też kosztuje podejrzanie mało jak na tak dobrą ofertę
Jeśli podczas negocjacji uda się otrzymać ofertę typu “golden opportunity’ (Good Fast Cheap), czyli towar lub usługę znakomitej jakości, za niska cenę i do tego dostarczony bardzo szybko, należy pozwolić sobie na chwilę refleksji.
Stara zasada mówi, że coś jest zbyt dobre, żeby było prawdziwe.
W biznesie zazwyczaj za towary markowe lub usługi na wysokim poziomie płaci się więcej. Tak samo zresztą wygląda kwestia szybkiego zaopatrzenia. Niska cena jest oczywiście możliwa, ale zawsze ma ona odzwierciedlenie albo w niższej jakości lub dłuższym terminie dostawy.
Za dobre, by było prawdziwe
chociaż bywa jednak, że idea Good Fast Cheap może się udać.
Zapraszam do artykułu (link tutaj)