Metoda hamburgera w negocjacjach

Negocjacje w praktyce

 

Istnieje cały wachlarz różnorodnych metod negocjowania ceny. Jedną z nich jest tzw. metoda hamburgera. Dziś kilka słów temacie: Metoda hamburgera w negocjacjach cenowych

Metoda hamburgera w negocjacjach

Można założyć, że w negocjacjach każda cena będzie dla naszego Klienta za wysoka, zwłaszcza jeśli ów Klient:

  • nie zna zalet naszej oferty
  • nie jest przekonany co do korzyści jakie ona za sobą niesie
  • chce negocjować ceny/upusty/rabaty.

Jeśli kupujący nie zna zalet naszego produktu czy naszej usługi, nie jest dziwne, że nie chce nam zapłacić oczekiwanej przez nas ceny.

W takiej sytuacji należy unikać ustępstw cenowych, a skupić uwagę naszych partnerów na zestawie korzyści jakie mogą odnieść współpracując z nami.

 

Metoda opakowywania ceny w argumenty pokazujące zalety i korzyści to metoda hamburgera.

Należy zacząć od zalet naszego produktu / usługi, następnie podać cenę, a zaraz potem przytoczyć kolejną korzyść.

Dla przykładu monolog sprzedawcy:

– Ta kolekcja papiernicza obejmuje dziesięć różnych, bardzo modnych obecnie wzorów zeszytów. To tegoroczne wzory wypuszczone na rynek praktycznie tydzień temu (zaleta)

– Pojedynczy zeszyt w formacie A4 kosztuje tylko 3 złote a w formacie A5 jedynie 1,95 złotego (cena)

– Ta oferta znakomicie wpisuje się w Państwa standardy merchandisingowe. Dzięki ciekawej kolorystyce i nowoczesnemu design’owi ożywi Państwa półkę (korzyść)

Przy podawaniu tej oferty można modulować głos, obniżając go przy podawaniu ceny, podwyższając przy sprzedawaniu zalet i korzyści.

metoda hamburgera

Może cię zainteresować: