Komunikacja miękka

Komunikacja

Komunikacja miękka

Komunikacja miękka jest pożądana zwłaszcza w następujących sytuacjach:

  1. faza poznawania nowego partnera negocjacyjnego
  2. negocjacje nastawione na rozwiązanie / model win-win
  3. pojawienie się obiekcji w standardowych rozmowach
  4. impas

W wyżej wymienionych sytuacjach nie ma sensu wchodzić w słowną konfrontację, ironizować czy przybierać mentorskiego tonu i pouczać naszych oponentów.

Warto wtedy postawić na komunikację miękką:

  • wysłuchać,
  • pokazać zainteresowanie argumentami drugiej strony,
  • uzbroić się w cierpliwość,
  • wyrazić zrozumienie.

 

DNA komunikacji miękkiej to:

-> stosowanie empatii i pokazanie umiejętności spojrzenia na problem z perspektywy naszego partnera w negocjacjach („Pana stanowisko jest…”, „Oczekują Państwo…”, itd.)

-> posługiwanie się argumentami strony trzeciej („Z wypowiedzi naszych serwisantów/kooperantów/urzędników wynika, że…”)

-> przywoływanie czytelnych kryteriów („Odwołując się do wyniku badania satysfakcji Klienta, widzimy….”, „Ostatnie raporty rynkowe pokazują…”)

-> praktykowanie zwrotów miękkich („Czy pomocne będzie jeśli…”, „Być może przyda nam się tutaj…”, itd.)

-> przekonywanie bez narzucania swojego zdania czy naruszania autonomii słuchaczy

 

Stosowanie ww. korków prowadzi do:

-< rozładowania napięcia

-< zbudowania przyjaznej atmosfery

-< kreowania partnerskiej relacji

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz